Frokostmøte
Omnikanal, 19. mai

Nye salgskanaler og nye verdikjeder skaper nye utfordringer. Vi har intervjuet 12 av Norges største retailaktører for å finne ut hvordan de håndterer salg på tvers av fysiske og digitale flater. 

Resultatet av intervjuene har vi sammenfattet i en rapport som blir presentert og tilgjengeliggjort på frokostmøtet den 19. mai. I tillegg vil Norli, Norrøna og Elkjøp dele av sine erfaringer knyttet til dette spennende, men samtidig komplekse temaet. 

0
Dybdeintervjuer
0
Sider med innsikt
0
Foredrag
1
Unik bransjerapport

Hør foredrag fra:

Et steg foran

Hva handler det egentlig om?

Nye salgskanaler som netthandel, pop-up stores, social commerce, markedsplasser og app’er skaper nye kanaler for retailere som de må håndtere for å være tilgjengelig der kundene er. Men disse nye kanalene endrer også premisset for hvordan handel skal gjøres og hva det skal oppnå. Og påvirkningen er minst like stor på tradisjonelle verdikjeder. For et salg fra en nettbutikk har mye større krav til hastighet, presisjon og fleksibilitet enn tradisjonelle butikkleveranser.

I takt med at andel netthandelsslag øker for tradisjonelle retailaktører med en etablert butikkstruktur har vi derfor intervjuet 12 norske retailbedrifter om temaer som strategi, salg, ordrehåndtering, lagring og distribusjon for å finne ut hva norske retailaktører gjør for å tilpasse seg et marked i stadig endring.

Disse intervjuene danner grunnlaget for rapporten «Omnikanal – Nye salgskanaler og nye verdikjeder» hvor vi har kartlagt de ulike behovene og utfordringene som oppstår i takt med at mer og mer salg gjøres digitalt.

På frokostmøte den 19. mai presenterer vi funnene i rapporten i tillegg til at Norli, Elkjøp og Norrøna vil dele av sine erfaringer med å etablere nye salgskanaler og verdikjeder i en stadig mer konkurranseutsatt hverdag.

12 dybdeintervjuer og 30 sider med innsikt

Bransjerapport: Omnikanal

Nye salgskanaler og nye verdikjeder – hvordan vinne i en stadig mer konkurranseutsatt bransje. Meld din interesse for rapporten i dag, og få den tilsendt den 19. mai.

Trender

Hva skjer utenfor Norges grenser? Finnes det ny teknologi, eller nye forretningsmodeller som kan komme hit?

Bransjeinnsikt

Hvordan har pandemien påvirket utviklingen i bransjen? Fortsetter netthandelsveksten? Hva krever kundene?

Intervjuer

Hva sier lederne i noen av Norges største retailkjeder? Hvordan planlegger de for tiden fremover?

Fakta

Hva sier tallene? Kan vi se utviklingstrekk som støtter opp under trendene, innsikten og intervjuene?

Program frokostmøte 19. mai

Vi har lagt opp dagen for å gi deg solid dose faglig innsikt krydret med et fysisk og sosial sammenkomst. Du kan forvente deg en dag fullspekket med relevante temaer, interessante foredragsholdere og unik data for en bransje i stor endring. 

08:30 - 08:50

Registrering og frokost

08:50 - 09:00

Velkommen og introduksjon

Konferansier:
Steffen Larvoll
09:00 - 09:30

Presentasjon Omnikanalrapport

Foredragsholder:
Knut Erik Rekdal
0930: - 10:00

Retailcase
Norli

Foredragsholder:
John Thomasgaard
10:00 - 10:20

Pause og kaffe

10:20 - 10:50

Retailcase
Elkjøp

Foredragsholder:
Fredrik Tønnesen
10:50 - 11:20

Retailcase
Norrøna

Foredragsholder:
Bård Kvamme
11:20 - 12:00

Paneldebatt og oppsummering

Konferansier:
Steffen Larvoll

Bransjeeksperter

Bli bedre kjent med foredragsholderene

John Thomasgaard

CEO, Norli

John Thomasgaard, administrerende direktør for Norli AS, har ledet Norli siden august 2012. Sammen med organisasjonen har han tatt konsernet gjennom en omfattende omstilling og utvikling, slik at selskapet i dag er en solid markedsleder med fremtidsrettet struktur, strategi og teknologisk plattform.

Fredrik Tønnesen

COO, Elkjøp Nordic

Fredrik Tønnesen har hatt mange ulike roller hos Elkjøp de siste 15 årene. Han har bred erfaring fra både salg/innkjøpssiden og operasjonell drift. Han jobber nå som Chief Operating Officer hos Elkjøp Nordic AS, og før det var han Administrerende Direktør i Elkjøp Norge i 5 år.

Bård Kvamme

Director, Norrøna Retail

Bård Kvamme er Direktør for Norrøna Retail, Norrønas B2C ledd med 37 butikker i 6 land. Bård har jobbet i Norsk og internasjonal retail og e-commerce de siste 20 årene med kjente varemerker som Apple, Stokke, Cybex, og nå Norrøna.

Knut Erik Rekdal

Analyseansvarlig,
NHO Service og Handel

Knut Erik har jobbet 14 år med strategi og analyse i logistikkbransjen i Posten/Bring, etterfulgt av 5 år i Virke. I Virke var hovedoppgavene å analysere handel, servicehandel og treningssenterbransjen. I tillegg var Knut Erik ansvarlig for å utvikle og drifte Virkes retail-database.

Steffen Larvoll

Co-Founder, NovaRetail

Steffen Larvoll har jobbet 15 år i retailbransjen hvorav 3 år som daglig leder i egen klesbutikk. De siste 11 årene har han jobbet som leverandør av både automasjonsløsninger og logistikk-software. Han er også styremedlem i logistikkorganisasjonen Logma, og gjesteforeleser på Høgskolen i Molde og Fagskolen Innlandet

Påmelding frokostmøte omnikanal

Alle som har meldt seg på frokostmøtet den 19. mai får automatisk tilsendt bransjerapporten i etterkant.

kontakt
23 08 80 00

Middelthuns gate 27, 0368 Oslo

NovaRetail er et norsk rådgivningsselskap som bistår nordiske retailere med  å designe og implementere ny teknologi i verdikjeden.

Kontaktinformasjon

© All rights reserved

Powered by YDP